Carlgren och Marton diskuterar om man kan födas till lärare. Jag tror inte att man kan födas till just det, men visst kan man få vissa egenskaper som är bra att ha för att bli just en bra lärare.
Det är bra om man har en kunskap som bara inte har med just sitt utbildningsområde, utan att man ibland även kan besvara elevernas frågor som har med annat än just det ämnet man är lärare i.
Sedan är det viktigt att man som lärare ska kunna se vad det viktiga i undervisningen så man inte står att prata om oviktiga saker som nästan är helt oviktiga. Att födas till lite av en ledartyp tror jag säkert kan förekomma men som jag sa, jag tror inte att man kan födas till lärare.
No comments:
Post a Comment