Något annat jag fastnade för när jag läste var hur alla kan erfara samma sak fast på olika sätt. Det är viktigt att man tänker på detta, eftersom det jag på ett sätt kan uppfatta som riktigt kan för någon annan uppfattas på ett annat sätt.
Carlgren och Marton menar att man inte kan erfara något på fel sätt, men att däremot kan sättet att erfara någonting vara starktare och mer effektiv i vissa speciella situationer än andra. Sedan kan det självklart variera från person till person hur de uppfattar de olika situationerna som uppstår!
No comments:
Post a Comment